System preselekcji wagowej dokładnie zważył przeładowany zespół pojazdów. Leszczyńscy inspektorzy ujawnili też w jego ładowni niezabezpieczone przed przemieszczeniem palety z ładunkiem bloczków silikatowych.

8 lipca leszczyńscy inspektorzy transportu drogowego kontrolowali pojazdy w Granowie na drodze krajowej numer 32. Do działań wykorzystywano system preselekcji wagowej. Na jego podstawie do kontroli wytypowany został pojazd mazowieckiego przewoźnika, którym na trasie do Zielonej Góry przewożono bloczki silikatowe na dwudziestu trzech paletach. Elektroniczny system preselekcji wskazywał, że pojazd był przeładowany. Dokumentacja dołączona do ładunku nie określała jego masy. Ustalono jednak, że czujniki zamontowane w pojeździe sygnalizowały przeładowanie, na co kierowca nie zważał. Ważenie na wagach przenośnych potwierdziło, że pojazd przeładowano o 1,2 t, a rozmieszczenie ładunku dodatkowo spowodowało przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi napędowej o 300 kg. Kontrola ładowni wykazała, że ładunek nie został też zabezpieczony przed przemieszczeniem.

Kierującego ukarano mandatem karnym w wysokości 200 zł. Dodatkowo nakazano prawidłowe zabezpieczenie ładunku oraz doprowadzenie pojazdu do normatywności. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w łącznej wysokości 7000 zł.

Źródło: ITD Poznań